6 saveta za stednju novca i smanjenje otpada

Cao najbolji moji!

 Vec neko vreme istrazujem i veoma sam zainteresovana za nasu Planetu, mislim oduvek sam bila ali sada sam bas aktivna po tom pitanju. Kako sam se ja promenila na bolje, uvela neke lepe i nove navike, krenula zdravije da se hranim tako sam promenila nacin svog zivota. Osecam se sjajno i zdravo a kada sam pogledala The year earth changed  dokumentarac, osecala sam se zahvalno i predivno zbog svih tih zivotinja koje nismo ugrozavali godinu dana zbog pandemije. Za pocetak preporucujem da ga pogledate jer je zaista divan, 45minuta sam uzivala u lepoti snimljenih zivotinja. 

U ovom postu zelim da vam napisem nacine kako da ustedite novac ali i nacine kako da smanjite otpad, iskreno bio mi je problem naslov ovog posta jer zelim dosta toga da obuhvatim. Kao sto rekoh vec neko vreme istrazujem i veoma sam zainteresovana za ovaj projekat, tj.cistiji prostor i okolinu. Vec imam po jedan post o zero waste kao i stednji pa procitajte ako vas zanima. Mozda cu se ovde malo dotaknuti i minimalizma sto se tice odece i prostora. Pa mozemo da predjemo na zero waste i nacine za stednju, verujem da ce svima biti od koristi jer jednu Zemlju imamo. 

slika je preuzeta sa interneta

1. Prvo i osnovno je smanjene plasticnih kesa pa zato vas molim da nosite cegere i svoju ambalazu za sve sto mozete. Lidl visenamenske kese su za mene spas, kada kupujem povrce kupujem u njima. Naravno mozete i sami da ih napravite ako zelite, a ako ne onda su ove vrece pravi izbor za vas. Kostaju svega 69rsd dva komada. 

1. Obicne sijalice zamenite stedljivim, osim sto su mnogo bolje i ne sadrze zivu, dugotrajnije su, jesu mozda malo skuplje ali kada vidite racun za struju na godisnjem nivou ustedecete dosta. Mi ih imamo godinama, i oseti se ta razlika u potrosnji energije. 

2. Ako nemas svoju bastu kupuj na veliko. Mi imamo tu priliku da zivimo u kuci, imamo dvoriste pa tako imamo i mesta za bastu. Najbolje je kada imamo domace i nase, znamo kako tretiramo to povrce i voce. Ali vi koji nemate te bastu kupujte na veliko. Jeftinije je da uzmete na primer krompir dzak 10g nego da kupujete svaki dan na kilogram i tako za sve ostalo. A na kraju sezone kada odredjeno voce prolazi kupi i stavi u zamrzivac, tad je manja cena a imaces zalihe za zimu. 

3. Kupuj na meru i u kucnoj hemiji. Sto se tice kupovine na meru to najvise volim zato sto ponesem svoju ambalazu a to isto savetujem i vama. Ponesite svoje tegle, cegere, vrecice. U zdravoj hrani na primer kupujemo caj na merenje, zacine, kolacice. U kucnoj hemiji na primer mi kupujemo prasak za vec, jos uvek se nismo opredelili za eco jaje pa tako da jos uvek koristimo prasak. Kupujemo ga sto vecu kolicinu za manje novca. Cini mi se da je dzak od 12kg 1000rsd, a to se zaista isplati. U kucnoj hemiji kupujem takodje i eco ubrus za kuhinju, omeksivac, tupfere, maske za kosu koje su drasticno jeftinije od drogerija itd. Jos jedna ideja je da ako imate kucnoj ljubimca, macu ili kucu a kupujete granule, to mozete da uradite na meru i da nosite svoju ambalazu. 

4. Kupuj u second hand radnjama. Ne bi ste verovali kada bih vam rekla da sam nasla zenski sako cija je prava vrednost 180eura a ja sam ga uzela za 200rsd.. Obozavam second hand bas zbog toga sto ne znate sta mozete tamo sve da pronadjete. Uvek se odusevim kakvi komadi odece mogu da se pronadju za veoma mali novac. Takodje jedna od stavki za garderobu je da prodate ono sto ne nosite, da popravite ono sto je mozda malo osteceno, a ako ne mozete sami odnesite krojacici koja ce vam sa osmehom to uraditi. A ako ne volite second hand onda se bar trudite da kupite jedan kvalitetan odevni komad odece koji cete moci godinama da nosite plus ako ga uhvatite na akciji eto radosti vasem novcaniku. Jos jedna stvar je vrlo interesantna je da se leti kupuju zimske stvari i obrnuto. Obicno su tada najbolje i najvece akcije. Jos jedan divan sajt za prodaju garderobe, sminke, kozmetike, nakita je sajt mojekrpice koji ja licno obozavam i rado vam preporucujem. Tamo sem sto mozete da prodate stvari, mozete da kupite ili se razmenite sa nekim ako se lepo dogovorite i nesto vam se zasvidja sa drugog profila. 

5. Sve sto moze koristite vise puta. Ovde bih navela visekratne tupfere za skidanje sminke, krpe za brisanje u kuhinji, ako vec imate plasticne kutije za hranu ne bacajte ih vec ih koristite. Cilj je da koristite sve sto mozete, da stvari nisu jednokratne. Popravite ono sto imate, nekim stvarima pronadjite drugu namenu, najbitnije je da iskoristite stvari do kraja. Napravi ili popravi svoj namestaj. Kako mi je otac majstor tako i moj partner pa mi nije strano da mi je namestaj u kuci napravljen od drveta pravi rucni rad. Mi planiramo da nastavimo u tom stilu, imamo napravljene komade od kreveta pa do garderobera. Ako imate tu mogucnost da napravite, prepravite uradite to. Ne robujte stvarima, procistite svoj prostor i oslobodite se negativne energije. Nemojte na prvu malu stvar da izbacujete namestaj napolje, u najgorem slucaju da ga ostavite pored puta ili na nekoj livadi. Ako vec ne zelite da ga vise koristite poklonite, usrecicete nekoga. A kada izmamite osmeh to je dragoceno. 

6. Razmeni stvari sa ljudima. Mozete jednom u nekoliko meseci da se razmenite sa odecom, knjigama, igrackama za decu, mozete sve sto pozelite da razmenite, mozda neku dekoraciju ili nakit na primer.  To ce sacuvati vas novac a bicete srecni. Bitno je da stvari kruze. Takodje jedna od opcija za knjige je da se uclanite u biblioteku. 


Verovatno ne ocekujete od mene da pisem o ovim temama, ali jednostavno je interesuje me dosta toga, a ova tema mislim da je veoma vazna, jer kao ljudi trebamo da se trgnemo i da razmisljamo o svojoj okolini jer vidite i sami kako nam Planeta vraca, vremenskim nepogodama, sve losijim vremenom, variramo u jednom danu od hladnog vremena do paklene vrucine, sto naravno nije normalno s obzirom je dosao jun a mi nosimo jos uvek jakne.. 


Razmislite o ovome pa mi napisite u komentarima sta vi radite da bi ste sacuvali Planetu, hvala vam na podrsci i svakom komentaru koji mi napisite, sve citam i odgovaram <3 

Постави коментар

6 Коментари

Hvala na komentaru! <3
Thank you for your comment! <3